Vanliga frågor


Hur levereras mina varor?

Vi använder oss av DHL för frakter både till Sverige och övriga länder i Europa. Mindre paket under 2 kg kan komma att skickas som varubrev med Postnord.
Avtalskunder får sina beställningar levererade till dörren. Du som privatperson hämtar ut din leverans på närmaste DHL Servicepoint. När din beställningen kommit fram och kan hämtas ut skickas ett sms eller email till dig med information du behöver för att kunna kvittera ut paketet. Du måste ha med dig giltig legitimation för att få ut paketet.
 

Hur lång tid tar leveransen?

Finns produkterna i vårt lager tar leveransen normalt 1-2 arbetsdagar. Övriga produkter tar mellan 3-15 arbetsdagar. En beräknad leveranstid anges på produktsidorna för de produkter som inte finns i vårt lager. Observera att denna tid endast är en uppskattning och ingen utlovad tid. Anges ingen beräknad leveransinformation är det oklart hur lång tid leveransen kommer att ta. Produkter som har utgått eller som vi vet kommer att dröja länge tas bort från försäljning tills vi fått mer information.
 

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Både privatpersoner och företag kan handla mot faktura, delbetalning, kort eller konto genom Klarna. Vi erbjuder även kortbetalningar via Svea Webpay, Paypal och Postförskott som andra alternativ. Observera att vår lösning för Postförskott utförs av DHL och en expeditionsavgift på 75:- tillkommer.
 

Vilken garanti ges på era produkter?

Vi ger två till fem års garanti på samtliga produkter ur vårt sortiment. I de fall som fem års garanti ges står detta särskilt angivet i specifikationstexterna. För övriga produkter gäller två års garanti. Garantin täcker för fabrikationsfel och inte för fel som orsakats av felaktigt eller oaktsamt användande.
 

Jag blev inte nöjd med min produkt. Kan jag ångra köpet?

Som privatpersoner (gäller ej företag) skyddas av distans- och hemförsäljningslagen när du handlar i vår webbutik. Enligt lagen har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar från mottagandet.
Vi ger dig 30 dagars öppet köp så att du i lugn och ro ska ha möjlighet att testa produkterna du beställt. Observera att 30 dagars öppet köp ej ges för säsongsbelysning så som t ex julbelysning.
Om du ångrar ditt köp måste du meddela detta till vår kundservice. Du står själv för returfrakten men för att göra det smidigt för dig så erbjuder vi möjligheten att beställa returfrakt direkt här.
Produkterna måste återlämnas i oförändrat skick från att du tog emot dom. Spara därför originalkartongerna och allt innehåll tills du är helt säker på att du vill behålla produkterna du beställt.

Produkter
Övrigt